فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب

ساخت وبلاگ

می گویند همه آب‌هایی که با نام معدنی به فروش می‌رسد از دل کوه می‌جوشد و با گذر از شکاف‌ها و سنگ‌های آهکی به طور طبیعی تصفیه می‌شود و غنی از املاح معدنی است، اما آیا به‌درستی آب معدنی‌های موجود در بازار معدنی است؟ این‌که می‌گویند بیشتر آب بطری‌ها از نوع آب لوله‌کشی است، صحت دارد ؟ آیا آب معدنی را هم بسان آب لوله‌کشی تصفیه و گندزدایی می‌کنند؟ ارزش املاح موجود در این آب‌ها چه میزان است؟ این آب‌ها برای چه کسانی محدودیت مصرف دارد؟

 

آب معدنی، همان آب چشمه است که با عبور از طبقات و لایه های کوه ها به طور طبیعی تصفیه و هنگامی که به سطح زمین می رسد به جوش و خروش در آمده و اکسیژن فراوانی دریافت می کند.

 

این آب ها به دلیل گذر از سنگ های معدنی حاوی املاح زیادی چون کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم بوده و طعم و مزه بهتری نسبت به آب لوله کشی دارد.

 

 آب معدنی چند نوع دارد!

 

اما باید بدانید آب معدنی طبیعی، آب چشمه، آب فرموله شده و آب آشامیدنی از جمله انواعی است که این روزها در بطری های آب معدنی پر می شود و نمی توان گفت همه آب هایی که در بازار به فروش می رسد، معدنی است، اما چه تفاوتی میان این آب ها وجود دارد و کدام بر دیگری برتری دارد؟

 

آب معدنی طبیعی از یک منبع زیرزمینی مانند چشمه، چاه های فوران کننده و چاه هایی که منشأ آب خیز آن زیرزمینی است به دست می آید.

 

این آب ها به علت آن که از سوی مقامات مسئول ثبت شده و به طور مداوم تست می شود، حفاظت شده است و تحت تاثیر سموم شیمیایی و آلودگی های محیطی (فاضلاب) قرار ندارد و از نظر میکروبیولوژیک دارای کیفیت مناسب است.

 

این آب ها دارای ترکیبات شیمیایی و معدنی خاصی و در مقایسه با انواع دیگر آب های بطری شده دارای بهترین کیفیت است.

 

اما آب برخی چشمه ها همچون آب هایی که در برخی روستاها آب شرب اهالی را تشکیل می دهد با وجود آن که یک منبع زیرزمینی مشخص دارد، اما بیشتر از سوی مقامات مسئول شناسایی و ثبت نمی شود و میزان مواد شیمیایی و معدنی آن تعیین شده نیست و به دلیل آن که احتمال دارد حفاظت شده نباشد، می تواند تحت تاثیر مواد شیمیایی محیط قرار گرفته و از نظر میکروبیولوژیک مناسب نباشد.

 

آب آشامیدنی هم از آب رودخانه ها، دریاچه ها، آبگیرها و سدها تهیه می شود و نوعی آب لوله کشی است و بی آن که منبع زیرزمینی خاصی داشته باشد، می تواند درصدی از بطری های موجود در بازار را پر کند و حتی برخی کارخانه های غیرمتعهد به منظور این که طعم این آب شبیه آب های زیرزمینی شود به آن نمک های معدنی می افزایند.

 

اما آب های معمولی بطری شده ای هم وجود دارد که بر اساس آیین نامه های ویژه ای با املاحی چون سدیم، پتاسیم، آهن، منگنز و کلسیم فرموله و سختی آن تنظیم شده و با نام محصول تولید شده در کارخانه به بازار روانه می شود. البته احتمال این که چند نوع آب را هم با یکدیگر مخلوط کنند، وجود دارد.

 

آب بطری شده تصفیه می شود، اما...

 

اما آیا آب های معدنی را تصفیه و ضدعفونی می کنند؟ معمولا برای ضدعفونی کردن آب های بطری شده از روش کلر زنی کمتر استفاده می شود و خطرهای ناشی از پرکلرین در این نوشیدنی ها دیده نمی شود؛ ولی بیشتر کارخانجات از اعمال متفاوتی از قبیل فیلتراسیون، تصفیه ازنی، تابش اشعه ماورای بنفش و تصفیه اسمزی استفاده می کنند و گرچه ممکن است این روش ها با کیفیت مناسبی محتوای میکروبی آب را از بین ببرد و طعم خاصی در آب به جا نگذارد، ولی احتمال دارد برخی شرکت های غیرمتعهد به دلیل ناآگاهی، با تابش بیش از حد اشعه به بطری های پر شده، ترکیبات مضر بطری های پلاستیکی را به درون آب منتقل کنند؛ البته این را هم بدانید برخی آب های معدنی تصفیه نمی شود.

 

باز هم احتمال آلودگی وجود دارد

 

اما این که بگوییم آب های بطری شده به علت تصفیه شدن دارای آلودگی نیستند، فرضیه چندان محکمی نیست. باید بدانید اگر آب سفره های زیرزمینی یا مجاری برخی چشمه ها به دلیل مجاورت با زباله های صنعتی و زمین های کشاورزی آلوده به ترکیباتی از قبیل نیترات، سیانید، آمونیاک، زیست کش های آلی و فلزات سنگینی همچون سرب، جیوه و کادمیوم باشد این ترکیبات در اثر تصفیه، جوشاندن یا ضدعفونی کردن از بین نرفته و اثرات خطرناک آن همچنان تهدیدکننده سلامت مصرف کنندگان است.

 

پس حتما برای تهیه آب های بطری شده انواع معتبر و نشان دار آن را انتخاب کنید و از خرید آب هایی که تاریخ انقضا نزدیکی دارند، اجتناب کنید و بدانید بیشتر آب های نامعتبری که در مسیر مسافرت در دسترس مسافران قرار می گیرد، بار میکروبی و شیمیایی بالایی دارد.

 

دلیل مزه و بوی ناخوشایند آب های معدنی چیست؟

 

برخی املاح و نمک های معدنی موجود در آب های زیرزمینی مسئول ایجاد رنگ، بو و طعم خوشایند یا ناخوشایند در برخی آب های بطری شده است که درصد این املاح بنا به سرچشمه آن از یک شرکت تا شرکت دیگر متفاوت است.

 

به عنوان مثال نمک های آهن دار رنگ آب را متمایل به قرمز و نمک های منگنزدار قهوه ای متمایل به سیاه می کند. زردی آب نشان دهنده وجود خاک رس یا ترکیبات گیاهی است و سبزی آن نشانه جلبک هاست. جالب است بدانید گاهی رشد جلبک در اثر مجاورت طولانی مدت برخی از این آب ها با نور خورشید دیده شده است و این موضوع به دلیل وجود مواد آلی در این آب هاست.

 

اما دلیل طعم ناخوشایند برخی آب های معدنی چیست؟ چنانچه در آب های معدنی درصد آهن و آلومینیم زیاد باشد مزه آن قابض و گس می شود و همین طور آب های منیزیم دار تلخ، سیلیس دار غلیظ، کلروره شور، قلیایی طعم صابون و آب های اسیدی ترش مزه اند. البته آب هایی هم که بوی ناخوشایندی دارند اسید سولفوریک، فنل، کلر و آمونیاک بالایی داشته و معمولا بهترین دما برای مصرف آن 5 تا 15 درجه سانتی گراد است؛ چرا که بر اثر گرم شدن بوی ناخوشایند آن بیشتر نمایان می شود.

 

 آب معدنی درمانگر نیست

 

اما آیا می توان با مصرف روزانه آب معدنی کلسیم روزانه بدن را تامین کرد ؟ به گفته متخصصان تغذیه یک لیتر آب معدنی تقریبا 30 میلی گرم یا قدری بیشتر کلسیم دارد و اگر فردی روزانه به 800 یا 900 میلی گرم کلسیم نیاز داشته باشد باید 30 لیتر آب در روز بنوشد و این کارشدنی نیست و خوب است بدانید درصد املاح موجود در آب های معدنی به میزانی نیست که بتوان خاصیت درمانی قابل توجهی از آن انتظار داشت.

 

آب معدنی برای چه افرادی ضرر دارد؟

 

آب های بطری شده ای که املاح و سختی بالایی دارند، سنگ ساز بوده و برای کلیه مفید نیست؛ البته آب شرب برخی شهرها و مناطق کویری همچون قم و اصفهان که منیزیم، کلسیم، گچ و آهک زیادی دارد به دلیل سختی بالا در مقایسه با آب های معدنی برای مبتلایان به ناراحتی های کلیوی تفاوت چندانی ندارد. البته خوب است بدانید میزان املاح آب های فرموله شده نسبت به آب معدنی طبیعی کمتر است.

 

از طرفی به دلیل آن که سدیم در بیشتر آب های معدنی حضور قوی دارد، مصرف زیاد آن برای مبتلایان به پرفشاری خون توصیه نمی شود و گاهی فلوئور زیاد برخی از این آب ها سبب لکه شدن مینای دندان یا ایجاد زواید دردناکی در استخوان ها می شود و گرچه نیترات موجود در آب های معدنی کنترل شده و در حد مجاز است، اما با توجه به این که دریافت ترکیبات نیتراتی از غذاهای فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس در برنامه غذایی روزانه افراد زیاد است، توصیه می شود که از مصرف مداوم آب های بطری شده بپرهیزید.

 

فاخره بهبهانی - جام جم

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:15

پیشرفت روزافزون فنّاوری و نیاز صنعت برای استفاده از آن باعث شده مدل‌سازی اطلاعات ساختمان به‌عنوان یکی از فناوری‌های نوین در صنعت ساخت در حال رشد بوده و توجه محققین را برای استفاده و چگونگی توسعه آن جلب کرده است.پژوهشگران در ایران نیز همسو با این رویکرد به انجام تحقیقات و پژوهش‌های خود در این زمینه پرداخته‌اند. ازاین‌رو برای انجام مطالعات و انجام پژوهش‌های جدید نیاز به مطالعه تحقیقات گذشته و دستاوردهای آن‌ها ضروری است،این مقاله با نگاهی مروری به بررسی تحقیقات انجام‌شده درزمینهٔ مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در ایران و مقایسه آن‌ها با تحقیقات انجام‌شده در خارج از کشور پرداخته است،از نتایج این بررسی می‌توان به خلأ جدی در پروژه‌های عملی و مطالعه موردی که در ایران انجام شده باشد در تحقیقات اشاره کرد که بخشی از آن ناشی از مقاومت صنعت ساخت با توجه به رکود موجود برای اجرای ایده‌های نو در این صنعت و بخشی دیگر مربوط به پیشنیازهای قانونی و فرآیندی موردنیاز برای انجام پروژه مبتنی فناوری مدل سازی اطلاعات ساختمان است.(Amir Hossein Sotoodeh Beydokhti)

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:41

امروزه مدل سازی اطلاعات ساختمان کاربرد گسترده ای از طراحی و ساخت تا بهره برداری و حتی مرحله تخریب ساختمان ها پیدا کرده است.این فناوری با نمایش دیجیتال خصوصیات ساختمان مدیرپروژه و ذینفعان را در هرمرحله برای تصمیمگیری درست یاری میکند.مقاله پیشرو باتوجه به این گستردگی و همچنین کاربردهای متعدد این فناوری به بررسی کاربردها و مزایای این فناوری در صنعت ساخت پرداخته است.

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:41

باتوجه به مشکلات موجود در صنعت ساخت و رکورد موجود در این صنعت ارائه راهکارهای جدید برای افزایش بهره وری و بازگشت رونق به این صنعت مورد توجه بسیاری از تحقیق های سال های اخیر قرارگرفته است.باتوجه به مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات و داشتن خصوصیاتی از قبیل افزایش سرعت و دقت انجام کار تحقیق پیشرو به بررسی به توان به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت ساخت پرداخته شده است از طرفی به کارگیری این تکنولوژی با مشکلاتی از قبیل عدم پذیرش فعالین صنعت ساخت،برخی روندهای کاری و اداری موجود و... مواجه است که نیاز به تغییر درروندها و مکاتبات و آشنایی فعالین صنعت ساخت و ساز را به سیستم های مبتنی برفناوری اطلاعات و ارتباطات را نمایان میسازد.همچنین به عنوان یک نمونه و یکی از ابزار های جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات به بررسی چگونگی استفاده فناوری مدل سازی اطلاعات ساختمان و همچنین روند استقبال از آن در صنعت ساختمان آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:41

Todays the role of information in construction project is vital. How the information is generated, stored, shared and used is a key in success of construction projects. Building Information Modeling (BIM), as a digital representation of physical and functional characteristics of a facility, has attracted much attention in recent years. BIM is a tool that can enhance stakeholders' understanding about the project by visualizing its physical attributes and integrating its required information. In fact, the goal for the development of a model, is that all the information of the building during its whole lifecycle would be available for different parties involve. In fact, BIM offers a platform for enhanced interdisciplinary collaboration to insert, extract, update, or modify information. During the operation and maintenance phase of a building lifecycle, BIM provides a graphical representation for facility managers to monitor the operation of the building, manage space and also creates an integrated digital repository for all properties of the building. In other words, by adding new dimensions to 3D models, BIM has a potential to be applied in operation and maintenance phase of construction projects. Yet, the question is what and which type of information should be considered in models to cover stakeholders' needs in operation and maintenance phase. The available models consider architectural, structural, mechanical, and electrical maintenance of the building. However, in most cases these models ignore factors such as strategic management of the facility, accounting, and asset value management. Thus, the aim of this research is to find out other dimensions required to consider in BIM that can meet the needs of facility managers. Four methodological phases were defined to reach the aim of the research. First, a comprehensive literature review are carried out to recognize factors that have been considered in facility management information model developed by other researches so far. Second, interviews will be conducted with facility management experts to identify factors that should be added to the available information models for facility management. Interviewing will be continued up to the point that data saturation can be achieved. Third, gathered information will be inputted into Vectorworks (student version) software to develop a new model. Fourth, two real projects with common characteristics will be studied to evaluate the effectiveness of the new model. In the first project (target group) the new model that was developed based on interviewees' ideas will be implemented. In the second project (control group) the model that was developed based on literature review will be used. The result will be compared to recognize which model offers more accurate representation of time, cost and quality. The final product is an integrated digital repository that enables facility managers to enhance their performance during operation and maintenance phase of the project by storing enough information, easier access to them and faster data processing

link

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:40

امروزه مدل سازی اطلاعات ساختمان به عنوان یکی از ابزارهای نوین در طراحی، ساخت و مدیریت ساخت ساختمان ها به کار گرفته میشود و مدل سازی اطلاعات ساختمان به عنوان یک نمایش دیجیتالی از کارکترهای فیزیکی و عملکردی از ساختمان با اشتراک گذاشتن اطلاعات پروژه بین ذینفعان، شرایط یک ساختمان را به صورت واقعی از ابتدا تا انتهای چرخه حیات آن به نمایش میگذارد. حال با گسترش استفاده از این تکنولوژی تحقیق درمورد چگونگی استفاده در آن در فاز بهره برداری و نگهداری کارایی این نرم افزار در بهره برداری و نگهداری ساختمان ها آغاز شده است و سوال اصلی اینجاست که آیا این نرم افزار میتواند باعث افزایش بهره وری در این فاز شود؟ یا به عنوان یک نرم افزار درکنار باقی نرم افزارهای دستیار در بهره برداری و نگهداری ساختمان ها قرار میگیرد؟ تحقیق پیش رو با استفاده از روش مطالعه مروری به بررسی استفاده از نرم افزارهای مدل سازی اطلاعات ساختمان در فاز تعمیر و نگهداری ساختمان پرداخته است.

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:40

مدیر پروژه برای تحویل موفق یک پروژه ساخت و ساز از ابزارهای گوناگونی جهت سهولت در اعمال مدیریت و کنترل پروژه استفاده میکند، مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM با به تصویر کشیدن سه بعدی طراحی های پروژه ، کنترل تداخلات آنها و ارائه یک تصویر اجرایی از برنامه زمانبندی و همچنین تخمین و برآورد دقیق هزینه ها میتواند ابزاری کارآمد برای مدیران پروژه در جهت کنترل پروژه و همچنین افزایش بهره وری و کاهش تلفات باشد، در این تحقیق به بررسی نیازهای یک مدیر پروژه و همچنین امکان استفاده از ابزار BIM جهت تامین این نیازها در پروژه های ساخت و ساز پرداخته شده است.

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:40

اصل اولیه در انجام پروژه،طراحی و اجرای هرچه بهتر خواسته های ذینفعان و تحویل به موقع آن است.برای اینکه بتوان به این امر دست یافت در اجرای پروژه باید مدیریت صحیح و متناسب با اصول مدیریتی بر روند کارها نظارت داشته باشد. تکنولوژی مدل سازی اطلاعات ساختمان یکی از ابزارهای درحال پیشرفت و امیدوار کننده درصنعت معماری،مهندسی و ساخت(AEC) است که در زمینه های مختلف این رشته توانایی به کارگیری دارد.هدف از این مقاله معرفی تکنولوژی BIM و بررسی عملکرد آن در اجرای پروژه های ساخت میباشد،تا با استفاده از آن بتوان به بهترین شکل عملیات ساخت را بهینه سازی نمودو در پایان پروژه پل کروسل به عنوان یک نمونه موفق از به کارگیری این تکنولوژی در اجرای پروژه معرفی شده است.(Amir Hossein Sotoodeh Beydokhti)

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:40

معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی ویژه برخوردار است ،این ویژگی ها در کنار تقابل آن با مهندسی سازه لزوم بررسی این موضوع را دستیابی به یک راه حل را مطرح میکند.حرفه طراحی سازه ای ساختمان به شکل امروزی را میتوان با شروع قرن 19 با به وجود آمدن مصالح جدید و نیاز به محاسبات پایداری مربوط به آنها دانست،این موضوع علاوه برتمام محاسنی که در پیشرفت صنعت احداث داشته است،باعث ایجاد تعارض بین دیدگاه های معماری و سازه و کمرنگ شدن معماری های سنتی همچون معماری ایرانی و اسلامی در اجرای ساختمان های جدیدشده است. که ریشه آن را میتوان در دیدگاه محاسباتی مهندسین سازه و دیدگاه های زیبایی شناسی در معماری دانست،اما ابزارجدید مدل سازی اطلاعات ساختمان برپایه چهارچوب طراحی SAS میتواند به عنوان راه حلی برای پایان این تعارض باشد تحقیق پیشرو به واکاوی علت این مشکل و نقشی که میتواند مدل سازی اطلاعات ساختمان در رفع آن ایفا کندپرداخته است.(Amir Hossein Sotoodeh Beydokhti)

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:39

پیشرفت روز افزون مصالح و مواد در صنعت ساخت و بیشتر شدن پیچیدگی های محاسبات طراحی سازه باعث ایجاد شکاف بین طراحی معماری و طراحی سازه ساختمان ها شده است از اینرو تحقیقات و ایده های بسیاری برای کم کردن این شکاف مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند، امروزه مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به عنوان یکی از ابزارهای نوین در طراحی، ساخت و مدیریت ساخت ساختمان ها به کار گرفته میشود و مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به عنوان یک نمایش دیجیتالی از کارکترهای فیزیکی و عملکردی از ساختمان با اشتراک گذاشتن اطلاعات پروژه بین ذینفعان، شرایط یک ساختمان را به صورت واقعی از ابتدا تا انتهای چرخه حیات آن به نمایش میگذارد. یک در تحقیق پیشرو با اشاره به فناوری جدید BIM در صنعت ساخت و توانایی های آن به بررسی پتانسیل به کارگیری این ابزار در جهت کاهش این شکاف وطراحی یکپارچه ساختمان برپایه چهارچوب SAS پرداخته شده است.(Amir Hossein Sotoodeh Beydokhti)

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:39

با ایجاد رکود در صنعت ساخت و هدف گذاری بر افزایش بهره وری در این صنعت باعث شکسته شدن حصارهای فکری شده که باعث شده بود این صنعت یک صنعت سنتی و بدون پیشرفت فناورانه تلقی گردد،یکی از ابزارهای جدید مورد استفاده در این صنعت مدل سازی اطلاعات ساختمان است که میتوان گفت استفاده از ان با سرعتی چندین برابری در قبال ابزارهای قدیمی این صنعت مانندCAD درحال گسترش بوده و توسعه میابد،با این حال استفاده از آن در صنعت ساخت ایران نمود پیدا نکرده است تا حدی که درتحقیقات انجام شده نیز کمتر به نمونه موردی اجرایی وجود دارد و بیشترین مطالعات تحقیقاتی مربوط به فرضیات یا نقشه های اجرا شده است که صرف بررسی نرم افزاری آن صنعت ساخت را از فواید این ابزار ذینفع نمیسازد و نیاز به تدوین یک برنامه استراتژیک برپایه شناخت شرایط صنعت ساخت ایران و فواید مدل سازی اطلاعات ساختمان احساس میشود، در تحقیق پیشرو به وسیله تکنیک آنالیز SWOT به فرصت ها وچالش های پیاده سازی و چگونگی آن درجهت تدوین یک برنامه استراتژیک برای صنعت ساخت ایران پرداخته شده است.(Amir Hossein Sotoodeh Beydokhti)

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:39

صنعت ساخت‌وساز به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد جهانی با عدم بهره‌وری و کارآمدی پایینی مواجه است.ارزش‌افزوده کم در فعالیت‌های این صنعت به همراه فعالیت‌های غیرمفید موجود در صنعت و عدم استفاده از ابزارهای مناسب جهت کنترل پروژه باعث افزایش زمان و هزینه پروژه شده که باعث اتمام پروژه به‌صورت ناموفق در بسیاری از موارد شده است.این مطالعه با توجه به سه مؤلفه ابزار،جامعه درگیر و فرآیندهای کاری مؤثر در بهره‌وری صنعت ساخت به بررسي كيفي و با جهت‌گیری تهيه زیرساخت‌های موردنیاز جهت ارائه الگوي یک كاربردي صورت پذيرفته و به اثرات متقابل و فرصت‌های ایجادشده با استفاده هم‌زمان ابزار مدل‌سازی اطلاعات ساختمان،روش تحویل یکپارچه پروژه و تفکر ناب و پیاده‌سازی ساخت‌وساز ناب در جهت موفقیت پروژه پرداخته است. با استفاده از این سه مؤلفه در مطالعه موردی مرکز پزشکی ساتر مشاهده می‌شود که تیم‌ پروژه باوجود مشکلات بودجه ای توانسته با موفقیت در کنار هم برای سود حداکثر از پروژه همکاری کرده و پروژه را در محدوده دامنه،زمان،هزینه،کیفیت،منابع و ریسک‌های تعیین‌شده و با موفقیت به اتمام رسانیده است.(Amir Hossein Sotoodeh Beydokhti)

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:39

گزارش موسسه استاندارد و فناوری آمریکا صنعت ساخت بهره وری پایینی نسبت به سایر صنایع را داراست این موضوع باعث شده پژوهش های بسیاری برای اصلاح فرآیندهای کاری و چگونگی پیاده سازی آن ها متمرکز شوند. به کارگیری و نتایج حاصله استفاده از اصول تفکر ناب در صنایع مختلف باعث شده این تفکر به عنوان یکی از اصلی ترین راه حل های موجودمورد بررسی قرار گرفته است اما اجرای این اصول در هر صنعتی باتوجه به روش پیاده سازی نیاز به ابزار و تمهیدات ویژه ای است،این مقاله با بررسی مطالعات موجود به بررسی توانایی به کارگیری مدل سازی اطلاعات ساختمان جهت دستیابی به این اصول و ساخت و ساز ناب و افزایش بهره وری در این صنعت پرداخته شده است.(Amir Hossein Sotoodeh Beydokhti)

 

لینک

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:38